Apakah Homeopati?

Apakah Homeopati?

Sejarah perubatan telah menyediakan pakar-pakar perubatan hati anda dengan kebijaksanaan peringkat umur, dan pengalaman orang yang mengamalkan lebih tradisional, bentuk lebih tua perubatan, asal-usul yang tarikh kembali untuk beribu-ribu tahun, adalah sangat berharga dari segi apa yang berjaya untuk mengubati penyakit hari ini.

Selepas kajian sepintas, tidak semua penyelesaian yang orang datang dengan akal pada mulanya, tetapi apa yang penting adalah pengalaman yang telah menunjukkan pakar-pakar perubatan dan pesakit sama bahawa mereka melakukan kerja. Homeopati, dan penawar semula jadi yang diperoleh daripada prinsip-prinsipnya, adalah contoh yang sempurna.

Seperti lain-lain jenis penyelesaian semula jadi, homeopati menyeru unsur-unsur alam semula jadi, kedua-dua sayur-sayuran dan mineral, untuk membantu membuat pembetulan kepada kimia badan semula jadi seseorang.

Tidak seperti lain-lain jenis terapi semula jadi, homeopati adalah unik dalam falsafah yang menggunakan dalam permohonan penyelesaiannya. Orang-orang di kawasan di dunia untuk menggunakan sistem perubatan pada setiap hari beriman kepada prinsip bahawa anda boleh membetulkan masalah yang timbul dalam badan melalui penggunaan dos kecil daripada perkara-perkara yang akan menyebabkan masalah yang sama jika orang yang sihat adalah didedahkan kepada mereka.

Dalam erti kata lain, ia adalah bahan yang biasanya menyebabkan anda mengalami reaksi ringan alahan, simptom seperti selesema, atau benda-benda alam itu, dan bahan yang sama boleh digunakan sebagai penawar jika anda sudah mengalami gejala-gejala yang sama.

Biasanya anda tidak minum bahan yang secara terang-terangan. Pengamal homeopati biasanya mencairkan penyelesaian botani bahawa mereka telah direka-reka di dalam air, jadi apa yang pesakit mereka benar-benar mengambil adalah dos yang sederhana yang sudah bercampur-campur dalam nisbah yang sangat rendah dengan air.

Walaupun ia mungkin kelihatan seperti ini akan mengambil beberapa keberkesanan rawatan, ramai orang percaya dalam sistem ini penyembuhan menegaskan bahawa banyak gejala-gejala yang homeopati boleh merawat disebabkan oleh ketidakseimbangan kecil kami dalam kesejahteraan emosi seseorang, dan rawatan yang agak kecil adalah semua yang anda perlukan seterusnya.

Perpustakaan bahan-bahan yang orang yang mengamalkan homeopati ada kepada mereka adalah luas, dan amalan itu sendiri bermula sejak kira-kira 2500 tahun. Itu banyak masa untuk ahli botani dan pakar-pakar mineral mencuba perkara-perkara yang berbeza untuk melihat apa yang terbaik. Terdapat beribu-ribu mineral penting dan minyak yang boleh diperolehi daripada pelbagai spesis tumbuhan yang berbeza yang boleh dipecahkan, terpedaya, dan digunakan untuk membantu membina sistem imun seseorang terhadap badan-badan asing menyerang dan mikrob.

Malah di kalangan profesional perubatan moden, keberkesanan potensi homeopati pergi sebahagian besarnya dipersoalkan, dan kajian kes yang telah dilakukan di mana ia telah digunakan sebagai rawatan tunggal perubatan menyebabkan penurunan yang sangat besar dalam kadar kematian keseluruhan. Dalam erti kata lain, ia adalah satu cara yang baik untuk menguatkan badan dari dalam ke luar, dan semua yang diperlukan adalah sedikit pengetahuan tentang apa yang diperlukan oleh badan dari dunia sekelilingnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar