Cara Berhenti ketiak berlebihan Berpeluh

Cara Berhenti ketiak berlebihan Berpeluh

Peluh berlebihan, juga dikenali sebagai hyperhydrosis, adalah masalah biasa kepada ramai orang di seluruh dunia. Anda pasti tidak sahaja! Masalah boleh menjejaskan banyak bahagian yang berlainan di badan tetapi peluh ketiak berlebihan sering salah satu yang paling memalukan. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa ia adalah sangat mudah untuk peluh ketiak untuk untuk menyerap ke dalam pakaian yang menyebabkan tompok memalukan dan sering bau. Mujurlah, terdapat membantu didapati.

Titik permulaan yang paling biasa dalam rawatan peluh berlebihan merupakan deodoran anti-perspirant. Ini adalah mudah didapati di hampir mana-mana kedai runcit atau pasar raya, dan akan bekerja bagi sesetengah orang. Walau bagaimanapun, anti-perspirants sering berbuat apa-apa untuk menyelesaikan masalah peluh. Ada juga yang boleh menyebabkan ketidakselesaan dan tindak balas bagi orang-orang tertentu. Satu lagi fix mudah adalah penggunaan tuala wanita yang menyerap peluh sebelum ia sampai ke pakaian. Ini adalah sama dengan kesan memakai dua baju - kaedah yang sering digunakan, tetapi yang tidak pergi baik di kawasan iklim panas. Kebanyakan orang tidak mahu perlu bersabar dengan pad di bawah tangan mereka dan dengan itu memilih kaedah yang lebih sengit.

Kaedah-kaedah yang lebih intensif bagaimana untuk menghentikan ketiak berpeluh berlebihan meliputi pembedahan dan suntikan Botox. Suntikan Botox telah terbukti menjadi salah satu kaedah yang paling berjaya untuk mengurangkan peluh ketiak. Ia mempunyai kadar kejayaan yang tinggi. Walau bagaimanapun, ini suntikan yang sangat mahal, dan memerlukan rawatan semula pada selang. Ini menambah dengan cepat dan oleh itu bukan pilihan yang baik untuk semua orang. Tetapi seperti yang anda lihat, terdapat beberapa pilihan yang ada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar