Cara Mengurangkan Masalah Berpeluh Sekarang

Cara Mengurangkan Masalah Berpeluh Sekarang

Terdapat beberapa kaedah yang boleh digunakan untuk mengurangkan masalah berpeluh sekarang, walau bagaimanapun, ia adalah penting untuk menetapkan jangkaan yang betul apabila ia datang kepada apa-apa keadaan yang halus dan topik. Peluh berlebihan biasanya disebabkan oleh keadaan perubatan yang dikenali sebagai hiperhidrosis dan ia kesan berjuta-juta orang di seluruh dunia. Cara terbaik untuk menangani masalah ini adalah untuk melawat doktor anda dan bekerja pada penyelesaian bersama-sama. Dalam masa yang sama, terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk membantu merawat keadaan anda sekarang yang boleh menawarkan kelegaan dengan keadaan anda.

Salah satu cara yang terbaik untuk menangani masalah berpeluh adalah untuk mengenal pasti perkara-perkara yang boleh memburukkan dan mencetuskan episod berpeluh lebih sengit kemudian biasa. Bagi kebanyakan orang, kedua-dua pencetus berkaitan tertinggi sentiasa diet dan sesuatu yang dinamakan berpeluh saraf, atau pada dasarnya berpeluh lebih daripada biasa apabila di bawah tekanan atau kebimbangan. Menghapuskan makanan yang diproses dan makan lebih banyak makanan organik boleh membantu mengurangkan secara drastik berpeluh bagi kebanyakan individu dalam masa beberapa hari kerana ada individu yang sangat sensitif kepada kandungan makanan yang diproses lebih demikian maka orang yang seterusnya cenderung untuk menjadi. Bagi orang lain, tunduk kepada tekanan dan kebimbangan adalah cukup untuk membawa pada sesi intensif berpeluh.

Berada dalam keadaan awam atau sosial boleh cukup memberi tekanan kepada individu yang mempunyai masalah berpeluh dan sering cukup untuk menyebabkan peluh lebih daripada biasa. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mendengar individu mengadu bahawa mereka tidak berpeluh sama sekali, atau sangat minimum, apabila di rumah tetapi secara berlebihan di khalayak ramai; punca masalah boleh menjadi pemikiran yang hanya menjangka mempunyai kesan peluh memalukan muncul di pakaian anda.

Selain daripada faktor-faktor ini, anda boleh cuba deodoran boleh didapati di kedai ubat tempatan anda yang direka bentuk khas untuk membantu orang dengan masalah berpeluh - ia adalah penting untuk berunding dengan doktor jika anda mempunyai penyakit buah pinggang sebelum menggunakan deodoran ini. Cara lain untuk mengurangkan berpeluh secara mendadak adalah dengan menggunakan pad peluh yang direka untuk menyerap semua peluh kerana ia dihasilkan daripada mana-mana kawasan tertentu badan anda. Ia biasanya idea yang baik untuk mencuba beberapa pendekatan seperti ini jika boleh tidak perlulah anda tertakluk diri kepada prosedur pembedahan tidak selesa dan lain-lain jenis ubat-ubatan preskripsi yang boleh mempunyai kelemahan yang teruk dan kesan sampingan pada badan anda.

Berunding dengan doktor anda untuk merangka tindakan sentiasa disyorkan. Anda perlu bekerjasama dengan doktor anda untuk mencuba beberapa penyelesaian yang mudah untuk membantu dengan masalah berpeluh anda sebelum bekerja sehingga kepada yang lebih rumit yang mempunyai kesan sampingan yang jahat. Memperbaiki diet anda dan membawa tekanan dan kebimbangan anda di bawah kawalan biasanya cukup untuk membantu mengurangkan berpeluh secara mendadak ke titik di mana ia adalah lebih terkawal dan mudah diterima.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar