Rahsia mudah pada Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Segera

Rahsia mudah pada Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Segera

Untuk mencapai kesihatan yang sempurna, anda tidak perlu mengambil vitamin atau makanan tambahan, anda tidak perlu untuk melakukan senaman sukar atau meletihkan, anda tidak perlu mengikuti mengelirukan diet, anda tidak perlu menelan dadah atau ubat-ubatan, anda tidak perlu minyak , herba, jarum akupunktur atau solat.

Terdapat satu senjata yang kuat terhadap penyakit yang boleh didapati secara percuma kepada semua orang. Ia adalah AIR yang kita semua bernafas.

Saya boleh mendengar anda berkata: "Tetapi kita semua menghirup udara - tidak kita?" Malangnya, tidak seperti yang kita perlu!

Masalahnya ialah bahawa kebanyakan orang bernafas dengan cara yang salah. Hanya sebilangan kecil orang melakukannya dengan betul. Kami perlu bernafas seperti bayi lakukan - menyedut dan menghembus nafas dari perut.

Apabila anda menarik nafas panjang, yang menyebabkan perut anda berkembang, paru-paru anda menerima jumlah oksigen yang diperlukan untuk memberi makan kepada semua sel-sel dalam badan anda.

Orang dewasa adalah breathers toraks. Ini bermakna bahawa kita hanya menggunakan bahagian tengah dan atas paru-paru. Ini juga bermakna bahawa kadar pernafasan kita terlalu cepat.

Doktor di seluruh dunia mula menekankan pentingnya pernafasan yang betul. Dalam, pernafasan perlahan mengurangkan tekanan, mengurangkan kebimbangan, berhenti penyelewengan jantung, merendahkan tekanan darah dan memperbaiki penghadaman.

Banyak kajian telah mendapati bahawa perlahan, bernafas dalam boleh melambatkan kadar jantung, otot dan menenangkan fikiran. Apabila darah anda adalah sangat kaya dengan oksigen ia amat sukar untuk virus dan bakteria berkembang. Di samping itu, sistem limfa anda akan menjadi lebih sihat.

Jadi, bagaimana untuk oksigen ke badan anda dengan mudah? Semua yang anda perlu lakukan ialah mengambil tiga nafas perut dalam beberapa kali sehari. Menarik nafas dalam-dalam dan tahan selama 30 saat sebelum bernafas keluar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar